Soup a la popeye

blev det till middag idag
 
1paket (250 g) djupfryst hel bladspenat
1 gul lök
 margarin
1msk vetemjöl
6 dl vatten
1grönsaksbuljongtärning
½ dl matlagningsgrädde
½tsk salt
1 krm peppar
1 krm  muskot
2 ägg

Halvtina spenaten och grovhacka den.
Skala och finhacka löken.
Fräs spenat och lök i lite margarin. Skvätt över vetemjöl och häll på vatten.
Smula i buljongtärningen och  koka ca 10 .
Rör i grädden och smaka av med salt, peppar och muskot.
Servera soppan med ägghalvor

Funkar att reda av med maizena också!



Kommentarer
Postat av: Ayla Catpaw

"Ser nästa lika gott ut som min smörgåslunch upplevelse!"



Ahhhh hahaha! Ja jag blev förvirrad när du skrev det och sedan så hamnar jag på din blogg...

O.O SPENATSOPPA!! <33333

Nu måste jag gå och kika om vi har spenat kvar i frysen här hemma... XDD

Arghh jag vill ta tallriken med soppan genom skärmen! <3

2009-05-02 @ 19:06:55
URL: http://ayla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0