Smörgåsdag

blev det igår....  Vid lunchtid så blev jag hysteriskt jätte hungrig , men plan från början var att jag skulle vänta med att äta till jag mött upp en kompis efter jobbet.

Men det visade sig vara en stört omöjlighet , jag jagade iväg lille sambon till Dagoberts mackbar. Det är ett ställe som bara finns här uppe i norr... men helt klart så slår de alla mackerior söderut... Faktiskt 1 - 0 till fucking Norrbotten! (det är inte ofta det händer)

Därifrån blev det en kalkonmacka med keso.


Sen var det dax för ett samla ihop steg på stan innan det skulle fikas igen......

Det slutade med att lille sambon inhandlade en räkmacka samt sötslisk kaka.



Sen åt han så det skvätte om det....


Min kompis slängde sig även han över en räckmacka


Själv tuggade jag i mig en macka med kycklingfilé och curry och det svalde jag ner med en chokladmints latte


Ikväll är det Valborg , då ska man grilla!! Inte vi dock , kanske att det blir någon korvsnutt framåt kvällen. Jag ska slänga i hop en fisksoppa först iaf ,   den här  http://kastrullis.blogg.se/2009/april/babelfish.html

Ha en trevlig valborg nu allihop , rasa inte in några brasor , det luktar så illa....  Och ta på er promenadvänliga och fotriktiga skor med hålfots inlägg om ni ska ut och demonstrera!!

Kommentarer
Postat av: Karin

I början av 1980-talet blev jag opererad för en åkomma i buken och var tvungen att leva på passerade soppor ett tag och det kändes som jag skulle svälta ihjäl. När jag äntligen fick börja äta fast föda önskade jag mig en räkmacka vilket min man gick och köpte till mig från sjukhusets cafeteria. Gissa om den mackan var god!

Postat av: Jessica

Ibland är det skönt att smörgåsdagar och inte alls behöva tänka på vad man ska laga till middag.



Ang Daimpajen så är den väldigt enkel att slänga ihop så jag tycker verkligen du ska testa.



Ha en bra dag!

2009-05-01 @ 15:05:16
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Tesstamente

Attans att jag inte läste din rekommendation om brasan FÖRE jag rasade in i den.. luktar fortfarande illa;-)

2009-05-03 @ 16:33:30
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0