Vingklippt Jakob

Jag gillar verkligen inte varma bananer
Så här är min variant på "Flygande Jakob"

1 grillad kyckling
2 pkt bacon
10-15 champinjoner
2 pkt matlagningsgrädde
1 dl chilisås
1dl jordnötter
salt & peppar

Bena ur kycklingen och skär köttet i små bitar. Lägg Jakob en ugnsform. Klipp baconen i bitar och stek dem , se till att fettet rinner av ordentligt. Skär champinjonerna i bitar och stek  Strössla champinjonerna och baconen över kycklingen. Vispa ihop grädde, chilisås och kryddor och häll detta i formen. In i ugnen 225 C i ca 20 min (tills allt är varmt och börjar få färg).  Strössla över peanutsen när Jakob är klar...

En favvo peanut!!


Påtal om varma bananer , så klarar jag inte heller av de där friterade otäckingarna som de envisas med att ha när man käkar kinamat. Min kära väninna Ciccie beställde en gång (citerar) "Jag vill ha friterade bananer men utan bananer"

Rember that Ciccie??


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha, klart jag minns. Varma bananer eller bananer överlag är inte min grej...

2009-04-16 @ 14:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0