Sjungande firre a la pesto

Jag fick ett recept av min syster på en en snabb och god tonfisksrätt som hennes kille brukar göra. Det var tonfisk , pesto , nått de i Norge kallar för Römme? och så pasta. Römme konstaterade lillsnorisen att det var nog som vår svenska Creme Frache ungefär..

Jag bestämde mig för att testa... Men jag ändrade lite grann på det hela och tillförde lite mer saker

Jag använde

1 brk tonis i vatten
1 brk creme fraiche
1 hackad röd lök
Pesto (använde ca 4 msk)
2 hårdkokta hackade ägg
ruccola
salt
svartpeppar
pasta

Jag skvimpade i pastan i vatten , under tiden sopm det fika koka klart blandade jag ihop övriga ingred.

När pastan var klar sköljde jag den i lite vatten och sen blandade jag ihop allt. Sparade lite rucckola som jag piffade lite med.

Tyvärr så hade jag glömt köpa hem parmesan , för det tror jag hade blivit himla gott strössla över.

Resultatet blev iaf gott.... En halvljummen smarrig pastasallad !!!



 


Kommentarer
Postat av: emma

snyggt syrran!!!

2009-12-09 @ 16:20:45
URL: http://mirphusinha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0