Babe med tomat och olivsky



För 4 personer.

Mmmmmmmmmmm

Ingredienser

Ca 600 g fläskfilé
2 msk hackad färsk rosmarin
½ citron, rivet skal av
2 hackade vitlöksklyftor
Salt
Peppar
Smör

250 g cocktailtomater
Olivolja
1½ dl svarta urkärnade oliver
2 hackade vitlöksklyftor
2 msk grönsaksfond
1½ dl vatten
2 msk balsamvinäger
1 kruka färsk basilika
1 dl hackad bladpersilja
100 g fetaost

Putsa filén fri från senor, dela varje filé i 4 bitar.
Blanda rosmarin, citronskal, vitlök, salt och peppar.

Rulla bitarna i blandningen. Bryn köttet runt om i smör i en panna, efterstek i ugnen i ca 20 -30 min.

Dela tomaterna, fräs i olivolja med oliver och vitlök. Tillsätt fond, vatten och balsamvinäger. Koka ihop i 2-3 min.

Ta pannan från värmen, blanda i basilika och persilja.

Lägg filén i en form och slå skyn över den. Smula över fetaosten.

Servera med pasta,ris eller klyftpotatis

Toppengott!!

Det här receptet har jag någon gång i tiden fått från min mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0