Jag är som sagt ingen

person gillar eller kan baka. Men ibland gör jag mina tappra små försök!!

Senast var när jag skulle fira min födelsedag. Jag hade för min inre syn sett hur fin och underbar chokladtårtan jag tänkte baka skulle bli!!

Jag rörde ihop alla ingredienser , ställde in kakan i ugnen. och ju mer jag tänkte på hur under bar den skulle bli desto mer började mina ögon tindra!!

När jag tog ut den ur ugnen så var det en sorglig  , platt och stenhård historia som kikade fram. Hade jag slagit den i huvudet på någon så hade de trillat döda ner på fläcken! Jag kam lova att solskenet i mona ögon slocknade och rosorna på kinden bleknade!!

Istället blev det en panik och nöd tårta!!

När man gör en panik och nöd tårta så rusar man in på närmaste butik och köper färdiga bottnar, sen mosar man några bananer och blandar med vispad grädde. Vips har man ett tårtlager klart!!
Sen fuskar man och rör ihop ett paket med chokladmousse , låter det stela till lite grann innan man breder ut det på sista lagret.

Sen häller man grädde över hela härligheten , trycker fast lite Nobless och till sist strösslar man över lite chokladströssel!!



Voila.. Kalaset är räddat!!


Den misslyckade tårtan gör man så här med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0