Pangasius

eller hajmal var ingen fisk som föll mig i smaken.
Testade den till kvällens middag ,men jag tyckte att den smakde lite unket , fick känslan av halvtaskigt rengjort akvarium. Lille sambon smaskade glatt i sig och tyckte att det var gott , så han fick mina fiskbitar också när han inte såg. Jag sörplade i mig nudlarna och såsen på kokosmjölk med curry och grejjer istället.

Jag hade tänkt göra  Hitta Nemo  http://kastrullis.blogg.se/2009/march/hitta-nemo.html  
Hade tyvärr ingen ingefära hemma. Så det blev med curry och röd currypasta istället. Skippade sambal oxå. Fräste lök med gul curry , salt och peppar och sen i med lite ärtor och fiskbuljong..Fräsa fräsa fräsa.. Och så kokosmjölk och till sist fisken..... Men skippa hajmalen vad ni än gör. Tur att det verkar vara ok att äta torsk igen,iofs så har jag gjort det hela tiden!


Kommentarer
Postat av: Papp B

Hej

Häftig matblogg du har.

VARNING

Den där fisken du hade lagat. den är ej ätbar absolut ingen föda varken för människor eller djur.

Den är äcklig äcklig

Ha det så bra.



2009-05-15 @ 06:54:40
Postat av: A-M

Men bilden var riktigt fin.

Vilka färger.

Kul att pappa B hittat hit oxå, vinkar till Ulles pappa

2009-05-15 @ 14:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0