Laxig Kaxig Jansson

Laxjansson gör jag som vanlig Jansson. Men jag byter ut ansjovisen mot gravad lax , sen har jag även i hackad dill och hackade kokta ägg. Matlagningsgrädde istället för vanlig grädde eftersom laxen är rätt fet.

1 gul lök
1 msk smör
750 g potatis
300 g gravad lax
2-3 hård kokta ägg
0,5 dl dill
0,5 tsk salt
1 krm vitpeppar
4 dl matlagningsgrädde

Ugn 200 grader.
Skala och hacka löken. Fräs den lätt i smör i en stekpanna.
Skala potatisen och skär den i tunna strimlor. Skär laxen i strimlor.
Varva potatis, lök, lax och dill i en ugnssäker form. Salta och peppra mellan lagren och avsluta med lax och dill.
Häll över grädden.
Grädda i mitten av ugnen 50-60 minuter


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som en spännande variant, dock är jag ju inte så impad av fisk, men med ägg i, går ju säkert spinna vidare på.



Ha en bra dag!

2009-11-26 @ 08:54:52
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0