I år så är vi lediga

över jul. Men bara 3 dagar så någon resa söderut till familjen kommer inte hinnas med. För att trösta mig själv lite grann så letar jag nu efter en stuga att hyra , så att man kommer hemifrån ett litet tag.

Men det är då fan inte det lättaste , antingen så är det utedass , jag hatar verkligen utedass. Och utedass på vintern låter inte det minsta lockande , eftersom man bor i norrbotten så kommer man väl fysa fast med skinkorna och bli sittandes där till annandagen.

Och är det inte utedass så saknar de el , och hur juligt och pittoreskt det än må vara med järnspis , levandeljus och öppenspis så kommer det orsaka vissa problem. Jag ser framför mig hur jag kommer få tillaga julskinkan i brasan..

Och faktiskt , jag vill kunna se på tv.....  De kommer säkert sända "sound of music" eller någon annan kläkäck och trallvänlig musikal och det kan ju jag inte missa.

Sen har jag någon optimistisk tanke med , att om man nu hasar bort över jul så kanske man skippar att göra ca hälften av all julmat som man gör i vanliga fall....

Sen gäller det ju att hitta ett ställe där det är helt okej att dra med sig 4 pälsänglar också..




Nog om jul. Idag är det ca 23 grader varmt och ren sommarvärme i Luleå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0