Gästblogg från Kohagen

Tycker det är mycket trevligt att kastrullis har börjat matblogga.
Hon är grym på matlagning.
Det är så att det tapetserar hela munhålan när man äter hennes mat.

När kastrullen och hennes sambo kommer och hälsar på så delar vi på att laga mat.
Tycker jag är himlans trevligt.

Det enda jag "stör" mig på är hennes paprikor.
Det är nästan paprika i allt.
Men det var visst för ögat fick jag höra, för den fina färgens skull.
Själv gillar jag paprika naturell.
Men inte så mycket i mat.

En gång så köpte vi en paprika, en röd fin sådan.
Den var slät, fin och lagom hård.
Man har liksom lärt sig läsa med ögonen hur en grönsak ska se ut.
Och denna var riktigt tjusig.
Tills vi samma dag skulle använda den och skar upp den.
Skenet kan bedra, verkligen.



Det var mögel och det såg tom ut som det fanns larver i.
Kanske lite därför jag är lite emot paprikor nuförtiden.

Men Kastrullan, kör hårt du.
Längtar tills ni kommer ner igen.
Pöss på dig vännen.

Kommentarer
Postat av: A-M

HERREGUD, så du är dålig på att uppdatera.

Idag blir det tacoslaffs alá Kastrullan här hemma :-)

2009-04-05 @ 13:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0