Fyllesvin

4 pers.

Fläskfilé
Champinjoner (skivade)
Rödlökar ( 2 st hackade)
3 vitlöksklyftor (pressad)
Syltlökar
3 dl rödtjut
Grönsaksbuljong (1-1.5 st )
Vatten
Grädde
Cayennepeppar
Salt
Vitpeppar

Skär grisen i skivor Bryn den tillsammans med pressad vitlök, hackad rödlök och krydda med lite cayennepeppar, salt och vitpeppar i en gryta. Lägg i svampen och syltlöken , och låt det småfisa i 10 -15 min.


Lös upp buljongtärningarna i ca 2 dl vatten, tillsätt buljongen och rödvinet i grytan, rör om ordentligt och låt allt småfisa i ytterligare 10-15 minuter. Häll i grädden och smaka av med salt och peppar.... Kanske lite mer vin???


.


Kommentarer
Postat av: Vovva

Härliga recept och helkul namn på rätterna. Jag har sett några som jag gärna kommer att titta lite mer noga på och säkert fixa till någon gång. Den här hamnar självklart bland mina receptfavoriter.

2009-04-08 @ 13:26:38
URL: http://www.vovva.se
Postat av: Vovva

Snacka om att vara glömsk. Jag skulle ju göra den här rätten, men det har fallit mig helt ur minnet. Nu hade jag ett besök på min hemsida som kom härifrån och DÅ hittade jag tillbaka igen. Så himla bra!!

2010-03-22 @ 09:50:35
URL: http://www.vovva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0