Shoelace Soup

Strimlad kyckling (2 filléer )
1 tsk salt
2 tsk röd currypasta
Skivade färska svampinjoner
wokgrönsaker
1 l höns el grönsaks buljong
3 msk japansk soja
1 tsk sambal oelek
1 brk kokosmjölk
Nudlar valfri sort (bryt sönder dem lite om ni inte vill ha tok långa snören i maten)

Koka upp buljong.
Tillsätt wokgrönskaer och champinjoner och koka ca 2 min.
Lägg i kycklingen och låt det pysa ihop med buljongen
Tillsätt soja, sambal oelek, currypasta , salt och kokosmjölk
Sjud någon min.
Lägg ner nudlarna, ta kastrullen från värmen.
Låt stå ca 5 min med lock.

Räcker till ca 4 hungriga människor



Lite bröd är alltid himla smarrigt att ha till också

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Sv: Ja, visst är det, nostalgi alltså :)

2009-04-23 @ 09:34:58
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: okej=) det har jag inte ens smakat på nån gång=) hehe

2009-04-23 @ 09:54:11
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0