Missade

tyvärr att ta några kort under midsommar för jag trodde att jag glömt kameran hemma...... Jag vände upp och ner på väskan flera gånger. När vi åkte hem så hittade jag den i väskan iaf.

Så nu blev det inga bilder från vårt midsommarbord.....

Istället blev det en bild dagen efter på midsommardagsmiddagen....



Färskpotatis med löksill och Fransk senapssill. I Bakgrunden så är det paj med spenat , broccoli , ädelost och bacon

Pajreceptet

Pajdeg:
150 g smör
3.5 dl vetemjöl
2 msk vatten

Fyllning:
6 - 9 broccolibuketter
1 paket bacon
3 ägg
ca 4-5 del mjölk
150 g ädelost  eller mer om man ääälskar det (som jag)
peppar

Blanda ingredienserna till pajdegen, tryck ut degen i en pajform (jag struntar i att förgrädda)
Koka broccolin nästan mjuk, spola med kallt vatten. Riv ädelosten på rivjärn. Klipp baconet i bitar och stek knaprigt.

Blanda mjlök ägg och ädelost. Salta och peppra efter smak  Lägg ut broccolin i pajskalet, häll över grädd- ostblandningen. Strö över bacon. Grädda i ugn, 200 grader ca 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0