Cow Goes Moo Moo

Lingon i mat , jag har fått dille på det..... Gott gott gott... Prova prova prova!! Det bästa och godaste är hemlagad lingosylt och helst då rårörd. Men nu är inte jag den syltande och saftande typen , så det är ytterst ytterst sällan (läs istort sett ALDRIG) som jag använder hemmagjord. Men man kan ju faktiskt hitta riktigt bra alternativ i affären.. Så det så ;-)

Men om någon nu känner att de absolut vill skänka mig tvättäkta hemmagjord sylt så tackar jag ju inte nej till det!! ;-)

Mat för cirkus 4 pers

500 g strimlat nötkött
4 dl köttbuljong
2 dl lingonsylt
1 pkt grädde (valfri fetthalt , men matlagningsgrädde funkar bra)
1 msk  soja (kinesisk)
3 pressade vitlöksklyftor
1 vanlig gul ful lök (hackad)
Salt
Peppar

Fräs köttet och lök i en gryta. Tillsätt buljong, lingonsylt, vitlök och sojan.
Låt det småfisa tills köttet är mört (ca 45 min ev lite längre , en smak sak , det ska vara tuggvänligt iaf )
Skvätt i grädden. Smaka av med salt och peppar.
Låt hela härligheten koka upp...

Funkar med ris,bulgur eller potatis i någon valfri variant




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0