Spjäll a la Pappa B

För 4-6 personer.

Alla mått är ca..... Både pappa och jag brukar öka dem lite!!

Funkar även att byta ut sherryn mot Whisky

Ingredienser

2 - 2.5 kg Revben (knäckta)
1 st purjo skuren i rätt stora bitar
1,5 dl Kinesisk Soya
1,5 dl strösocker
1/2 - 1 dl Torr Sherry (jag brukar ta 1 dl)
1/2 dl riven färsk ingefära

1 tsk krossad vitpeppar
1 tsk krossad kryddpeppar

Gör så här

Släng i allt i en gryta och fyll på med vatten så det täcker spjällen

Puttra i 45 min. med lock. Rör om lite då och då.

Sen ska de småputtra i ytterligare 30 min utan lock.

Ställ dem sen kallt..... Ta bort fettet som lägger sig överst. Låt dem ligga kvar i buljonen och värm dem i den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0