Oooops i didt it again

Jag hittde ett recept på Corn Flakes kakor , det verkade så lätt så att in te ens jag skulle kunna misslyckas med dem.

Men tänk så jäkla fel man kan ha!!

Det verkade vara nått havreflarnsliknande , jag kände mig hoppfull när jag tog ut dem ur ugnen , sen när jag skulle ta bort dem från plåten så dog det sista av hoppet.... Hmmm , man kanske skulle haft bakplåtspapper från början??

Varför envisas jag med att baka när jag vet att det går åt h-vete???

Före:



Efter:


Här är receptet

Caramel Cornflake Cookies
ca 24

125 g smör
1,25 dl farinsocker
1,25 dl strösocker
1,25 dl kokosflingor
7,5 dl cornflakes, lätt krossade
1 ägg
1,25 dl hackade hasselnötter

Smält smöret. Blanda ner alla övriga ingredienser. Klicka ut på plåtar, lämna gott om mellanrum för de flyter ut. Grädda i 175°C i ca 8-10 minuter

Kommentarer
Postat av: Anna

det var underbart ;D



haha du jag känner igen det där, du är inte ensam :P

2009-05-27 @ 12:13:24
URL: http://anna1988.blogg.se/
Postat av: Åsa

sv: du kommer inte ångra dig :)

det där såg gott ut!

2009-05-27 @ 20:22:33
URL: http://asalinnea.blogg.se/
Postat av: A-M

Hahaha, fina kakor :-)

2009-05-27 @ 22:50:49
Postat av: A-M

Glömde:

Du är duktig du Ullen...På att baka....NOT!!! :-))

Ungefär lika duktig som jag.

2009-05-27 @ 22:52:07
Postat av: Jessica

Ojdå, det där såg inte så kul ut men det ser iaf gott ut.

Ja, bakplåtspapper hade nog varit bra, har själv gjort samma grej som dig och bakat direkt på smord plåt och det funkade inte.



Men det är bara att inte ge upp och fortsätta baka, själv har jag en hel del misslyckanden med bakande bakom mig =)



Ha en bra dag!

2009-05-28 @ 10:09:05
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0